به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در پنجمین گردهمایی استانداران سراسر کشور که آغاز شد، با اشاره به نامگذاری امسال بهعنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی افزود: در انتخابات پیش رو طبعا زمینه گفتوگوها تشدید میشود و نامزدهای انتخاباتی مباحثاتی با هم دارند که البته طبیعی است ولی در مواردی ممکن است به واگرایی تبدیل شود. از اینرو باید سعی کنیم نشاط و شادابی اجتماعی را حفظ کنیم و به جامعه امیدواری دهیم.
وی ادامه داد: جامعه باید حس کند مدیران منافع همه را در نظر میگیرند و اصل برای آنها ارائه نظم هوشمندانه سیاسی و اجتماعی است که باید با هوشیاری و حضور آگاهانه و گسترده مردم شکل بگیرد.
حاشیهسازیها
به گزارش فارس، وزیر کشور نظم هوشمندانه سیاسی و اجتماعی را برای جامعه امری مهم خواند و تأکید کرد: نقطه مطلوب، تحقق حضور با نشاط مردم در صحنه انتخابات است.
پور محمدی در همین حال خطاب به استانداران یادآور شد: آنچه تا حدودی آزاردهنده است این که هر موقع خواستیم در این مقوله تصمیمگیری کنیم حاشیههایی بر تورم و گرانی ایجاد کردهاند که بایستی برای رفع آن نیز تدبیر هوشمندانه داشته باشیم.
وی این گونه حاشیهسازیها را بر اذهان جامعه بیتأثیر ندانست و گفت: اگر جامعه احساس کند که به وضع مطلوب نمیرسد فقر نسبی تشدید خواهد شد و لذا باید تدبیر هوشمندانه داشته باشیم که در وضعیت عمومی کشور چنین احساسی ایجاد نشود، چرا که طبق آمار فقر در ایران نسبی است و آنچه وانمود میکنند خلاف واقع میباشد.
وزیر کشور به استانداران گفت: در برنامهریزیها، امور اجرایی و تعهداتی که به مردم دارید هماهنگ باشید تا حاشیهسازی نکنند.
موضوع آزاردهنده
به گزارش روابط عمومی وزارت کشور، وی در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد: با توجه بهبرخی گرانیها، عدهای میخواهند احساس فقر را بهصورت یک بحث جدی در جامعه مطرح کنند که لازم است استانداران با هوشمندی، برنامهریزی و اجرای صحیح برنامهها که زمینهساز کاهش گرانی و تورم است، این احساس غیرواقعی را از بین ببرند و با توضیح و توجیه درست افکار عمومی اجازه ندهند این احساس بهوجود آید.
ایسنا هم به نقل از وزیر کشور گزارش داد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند فرهنگ مصرف ما فرهنگ ضعیف و ناقصی است؛ البته این به آن معنا نیست که کشور ما امکانات ندارد، ما خوب مصرف نمیکنیم و احساس فقر در جامعه افزایش پیدا میکند که این نکته بسیار اساسی و جدی است.
وی در پایان تأکید کرد که این یکی از فرمولهای روانی، اقتصادی و اجتماعی است که باید افکار عمومی را توجیه و امکانات را مدیریت کرد.